Google Adwords - Kako do prvih pozicij na iskalniku Google? 1.del

 

Veste kakšna je pot do visokih uvrstitev?
Tako kot na večino vprašanj je tudi tukaj več odgovorov. Grobo gledano lahko visoke uvrstitve na Google iskalniku dosežete s SEO optimizacijo ali pa z oglaševanjem z Google Adwords.

 

SEO OPTIMIZACIJA

Optimizacija spletne strani je dolgoročen proces, ki vam bo vzel kar nekaj časa, rezultati pa bodo vidni šele po urah in urah dela. Seveda ne v istem dnevu ampak v roku tednov in mesecev. SEO (search engine optimization) optimizacija pa vam ne bo postregla z visokimi uvrstitvami le na Googlu ampak tudi na drugih iskalnikih, kot je naprimer Najdi.si, Yahoo in podobno.

SEO optimizacija se začne z on-site optimizacijo. Poleg same strukture spletne strani so pomembni metapodatki vsake posamične podstrani in pa sama vsebina. Struktura mora biti enostavna, da jo lahko spletni pajki z lahkoto predelujejo. Za razumevanje le-te je potrebno nekaj strokovnosti, laično pa lahko dobro strukturo prepoznate po tem, da so vse podstrani enostavno dosegljive iz ostalih strani vaše spletne strani. Ko govorimo o metapodatkih imamo v mislih predvsem dva ključna podatka, ki označujeta kaj se na določeni podstrani nahaja – vsebinsko seveda. Ta dva podatka sta Meta Description (opis) in Meta Keywords (ključne besede) in predstavljata osnovo SEO optimizacije. Če imate ustrezno administratorsko orodje lahko ta dva podatka poljubno urejate za vsako podstran.

Pomembno pri SEO optimizaciji urejanju teh podatkov je poznavanje vsebine spletne strani ter statističnih podatkov o iskanosti posameznih ključnih besed ali izrazov. Torej - koliko ljudi išče nek podatek in kaj od tega jim mi lahko predstavimo na naši spletni strani, potem pa seveda še to, da primerno uporabimo metapodatke za opis le tega.

 

Vmesna kako do prvih pozicij na iskalniku google

 

 Meta opis (Meta Descrition) je praviloma dolg do 159 znakov s presledki. Je pa priporočljivo, da le-ta ni namenjen le SEO optimizaciji ampak, da je tudi berljiv. Zakaj? Ta opis bodo videli tudi vsi uporabniki, ki iščejo storitve ali izdelke enake vašim, sam opis pa se jim bo pokazal pod rezultatom iskanja na spletnem iskalniku neposredno pod naslovom spletne strani. In ko smo že ravno pri naslovu – ob primerni strukturi spletne strani je ta zelo pomemben za dobro SEO optimizacijo.

Meta ključne besede (Meta Keywords) so dejanske ključne besede, ki jih lahko najdemo tudi na sami podstrani spletne strani. Torej tisto o čemur pišemo na določeni podstrani oz. ključne besede in izraze, ki jih pri tem uporabljamo zapišemo tudi v Meta ključne besede. To so besede za katere vemo, da so zelo pogosto iskane, oziroma smo preverili statistiko pogostosti iskanja. Smiselno je uporabljati od 3 do največ 6 ključnih besed, se pravi tiste ki so res najbolj relavantne.

Torej kakšna se vam zdi SEO optimizacija? Je postopek SEO optimizacije enostaven ali prezakompliciran, da bi ga opravljali sami? Tudi pri on-site optimizaciji gre namreč lahko za kontinuiran proces. Če naprimer pišete blog ali na spletno stran redno odlagate praktično kakršnokoli vsebino, potem morate vse te novonastale podstrani opremljati z metapodatki. Stvar postane komplicirana če optimizacije nikoli ni nihče delal in bi bilo potrebo izvesti postopek optimizacije v večjem obsegu. Takrat je morda celotno stvar najbolje zaupati strokovnjakom.

 

Vmesna seo optimizacija

 

PRIMER OPTIMIZACIE

Če stvar vsaj približno obvladate, naj vam na spodnjem primeru pokažemo kako približno naj bi celotna stvar izgledala.
Recimo da imamo spletno stran, ki opisuje kozmetične izdelke, večji del teksta na strani pa je namenjen gelu za lase.
Najprej se potrudimo, da se v tekstu dovolj pogosto ponovijo relavantne ključne besede oz. izrazi, kot sta kozmetični izdelki, gel za lase in podobni artikli, ki jih opisujemo – naprimer lak za lase če pišemo tudi o tem. Ste mogoče šteli kolikokrat se je v tem članku pojavil izraz SEO optimizacija? Beseda »SEO« je namerno napisana z velikimi črkami – da lažje razberete, da nekaj bolj pogosto ponavljanje ni tako moteče…čeprav sem se ekstra potrudil.

Eno ali dve ključni besedi je smiselno omeniti seveda tudi v naslovu. Če ste ga napisali pred vsebino je sedaj morda čas da ga popravite. Morda vam je všeč naslov – Kozmetični izdelki zanjo, morda Gel za lase je kozmetični hit.

Dober meta opis bi bil lahko naslednji: »Gel za lase ali lak za lase? Zaupajte nam kateri kozmetični izdelki tebi najbolj ustrezajo.« Ste morda opazili dolžino? Ja, 159 znakov je največ kar napišete, nikakor pa ni potrebno da s svojim avtomobilom zavzamete vse parkirišče kajne?!

Primerne ključne besede? Tople vode tukaj ni – Kozmetični izdelki, gel za lase, lak za lase.
Če ne veste kje se metapodatki na vaši strani nahajajo nas lahko pokličete, medtem pa vam pripravimo še nadaljevanje članka, kjer bo govora v off-site optimizaciji in oglaševanju z Google Adwords.

 

Preberit si še >> Kako do prvih pozicij na iskalniku Google? 2.del


Naročite se na naše E-novice.

Tedensko spremljajte najbolj sveže novice ter nasvete s področja spleta.

povabilo na kavo splet