Zakaj kupec zapusti nakupovalno košarico tik pred zdajci?
Hmmm, ime in priimek, naslov za dostavo, način poštnine, način plačila, sledi opravljen nakup, ali pač NE! Vam je kaj poznano? Zakaj nas/vas toliko zapusti nakupno košarico tik pred nakupom?
Kaj je tisto, kar obiskovalce zmoti pri nakupu v spletni trgovini? Mogoče nezaupanje v sam spletni nakup v spletni trgovini, ali preveč kompliciran proces nakupovalne košarice, ki jo vsebuje
spletna trgovina.
Tokrat se bomo poglobili v sam nakupni proces, kaj je bolje, en sam korak pri zaključku nakupa ali več korakov nakupnega procesa.
One page vs. Multi page checkout
Če se postavim tokrat v svojo kožo, kaj mi je dejansko bolj pri srcu v fizični trgovini? Rada grem s polnim vozičkom na hitro blagajno, kjer sama opravim nakup brez blagajničarke. Zakaj? Ker vem, da bom hitrejša. Hitrost je tudi ta, ki se je preselila na splet, v sam nakupni proces v spletni trgovini, na kar bodite pozorni pri izdelavi spletne trgovine.
Statistično od treh uporabnikov, ki so v fazi nakupa, nakup zaključi samo 1 uporabnik. Ta odstotek se z leti manjša, zato se lastniki spletnih trgovin vedno bolj zavedajo, da mora biti sam nakupni proces v spletni trgovini preprost. Večina check out strani je bila kar nekaj časa sestavljena iz 2-4 strani, kjer so uporabnike spraševali po imenu, priimku pa tudi po emšu in skoraj toliko, da niso zahtevali še št. zdravstvene kartice.
Zakaj bi sploh potrebovali takšne podatke? Preveliko število zahtevanih podatkov uporabnika odvrne od tega, da zaključi nakupni proces. Saj ste tudi sami že kdaj zaradi prevelike gneče zapustili trgovino, kajne? :)
Torej je ONE PAGE CHECKOUT najbolj optimalna rešitev?
To je stran, kjer je celotni zaključek nakupnega procesa v spletni trgovini na eni strani in zato uporabniku veliko bolj preprost ter prijazen. Odličen princip za dosego večjega odstotka nakupov v košarici. Naredimo še kratko primerjavo slabosti in prednosti ONE PAGE CHECKOUT vs. MULTI PAGE CHECKOUT.
Prednosti
Definitivno bi izpostavili hitrost, saj pri takšnem nakupnem procesu hitreje izpolnimo vsa polja in ne potrebujemo dodatnega časa za nov korak. Takšen nakupni proces v
spletni trgovini privede tudi do tega, da ima uporabnik veliko manj časa za premislek ali bi zaključil svoj nakup.
Uporabnik ima pred očmi ves proces nakupa in točno ve, koliko korakov je še do zaključka nakupa v spletni trgovini. Tako na koncu ni neprijetnih presenečenj o izpolnjevanju dodatnih polj. Vsa polja so na eni strani in ni potrebnih dodatnih navodil, navigacije za lažjo usmeritev uporabnika.
Slabosti
Videz je tisti, ki lahko uporabnika tudi tukaj odvrne od nakupa. Zakaj? Ker je lahko
spletna stran nepregledna, če potrebna polja za vnos podatkov niso logično razporejena.
MULTI PAGE CHECKOUT
PrednostiCheck-out na več straneh omogoča vnos večje količine podatkov, ali pa zgolj razbije enako količino podatkov na več strani. Videz pa je tukaj tisti, ki lahko pije vodo, saj je skozi korake lažje doseči boljšo preglednost.
Slabosti
Izpostavimo preveliko število korakov za celotni nakupni proces, kar poveča odstotek zapuščene nakupne košarice pred dejanskim nakupom v spletni trgovini.
Kaj si torej želite? Verjamemo da bolj polne košarice. Seveda pa moramo gledati na želje vsakega posameznika, kako izdelati dobro spletno trgovino, saj je na koncu vsak unikat. Kar pije vodo pri nekomu, ne pomeni, da bo tudi pri vas, zato se večkrat zatečemo k testiranju različnih postavitev in modelov, kar nas pripelje do merljivega rezultata skozi zbrano analitiko. Kakorkoli, na koncu je zgodba tista, ki vas dela uspešne/drugačne. Zapomnite si to.