Kako umetna inteligenca spreminja spletno poslovanje
Počasi a zanesljivo Umetna inteligenca prodira na vedno več področij in spletno nakupovanje ni izjema. V primeru spletnih trgovin, lahko zanesljivo trdimo, da Umetna inteligenca že upravlja določene naloge.
Izdelava spletne trgovine z Umetno inteligenco (AI)
Z robustnimi nabori podatkov, AI rešuje probleme in izvajanja kompleksne naloge. AI vključuje predvsem rudarjenje, agregacijo in analizo zbranih podatkov ter obdelavo jezika (NLP) in strojno učenje.
Čeprav je tehnologija še precej v povojih, pa so določene uporabne funkcionalnosti AI v spletni trgovini že na voljo.
Izdelava spletne trgovine z AI omogoča napovedovanje vedenja obiskovalca, s čimer lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo.
Najbolj prepoznavna primera sta ponujanje prilagojene ponudbe oz. nakupovalna priporočila ter uporaba zanesljivega AI chatbota.
Izdelava spletne trgovine s chatbotom je že precej ustaljena praksa, kar se dogaja vedno bolj pogosto je, da ima sam chatbot vgrajen AI.
Prednost AI chatbota je v temu, da je na voljo 24/7, poleg tega pa z dovolj pogosto uporabo postane dovolj interaktiven in realističen, da lahko že nadomešča človeški kader.
AI algoritmi postajajo vedno bolj optimalni pri napovedovanju interakcij, zahvaljujoč hitremu učenju pa že zelo dobro razumejo potrebe kupcev.
Prilagojena ponudba je že dlje časa tako napredna, kot lahko tudi precej kompleksna in sofisticirana funkcionalnost spletne trgovine.
Z dovolj močnim in optimiziranim algoritmom je dajala dobre rezultate, vendar pa nikoli ni bila personalizirana, za kar rabimo pomoč AI.
Dobra
poprodajna podpora v moderni spletni trgovini je postala že pravi ločen poslovni proces. Z vgradnjo vrste funkcionalnosti smo lahko dosegali dobre poslovne rezultate, če je bil le promet dovolj obsežen, da se je investicija v celoten proces izplačala.
Medtem ko personaliziranje posamičnih delov procesa že nadomešča AI, je implementacija samega procesa kot takega, še vedno zelo časovno in stroškovno obremenjujoča.
Verjamemo, da se bo z močno implementacijo AI v poprodajno podporo celoten proces preselil v ločene programske rešitve, ki jih bodo podjetja tržila kot ločen produkt.
Vodenje zaloge spletne trgovine je v osnovi enostavno.
Z numeričnim korigiranjem kritične zaloge ter avtomatskim proženjem nabavnih nalogov ali pa zgolj obveščanjem o potrebi po naročanju imamo pokrito osnovno vedenje vodenja zalog. Vendar z zbirom v vektor bazi in AI obdelavo podatkov lahko pričakujemo bolj optimalno vodenje zaloge, ker bodo upoštevani sezonski odkloni, praznični nakupi, trend ter življenjski cikel izdelka ter vsa ostala nihanja, ki jih človek rešuje ali z višjo vrednostjo zaloge ali pa z občasnim gašenjem požara, ko izdelka primanjkuje.
Prilagojeni popusti so bili vedno vezani na čas obiskovalca na strani, na število obiskanih strani ali pa na zapuščeno košarico.
Spletna trgovina z AI pa omogoča branje dejanskega razpoloženja obiskovalca in s tem izbere bolj primeren čas v katerem ponudi popust.
Omogoča tudi že izbiro primerne višine popusta znotraj določenih meja.
Umetna inteligenca zagotovo prihaja
Če upoštevamo prednosti AI pri podpori procesom, se ne moremo čuditi, da bo izdelava spletne trgovine z AI postala vsakdan.
AI lahko pomaga tako lastniku spletne trgovine, kot tudi obiskovalcem.
Vsi obstoječi prodajni ter operativni procesi tako postanejo veliko bolj učinkoviti.
Seveda je pod črto zgodba popolnoma enaka, kot pri vseh ostalih naprednih funkcionalnostih. Če je investicija stroškovno upravičena in bo izplen večji od vložka, bo uporaba AI v vaši spletni trgovini zagotovo zaživela.