Grafično oblikovanje - Zmagovite barvne kombinacije za splet

 

Z barvami imamo tako rekoč opravka vsak dan. Tisti, pri katerih je  design njihov bit, je to še tako zelo izrazito. Kolikokrat je bilo že slišano: 'hja rdeča je rdeča, saj je isti odtenek kot ta''... Ampak za nas, ki imamo poglobljen čut za design je rdeča lahko bordo, pastel, vinska, .... Ja kombinacij je ogromno in velikokrat pri paleti barv ki jih imamo pred seboj razmišljamo, kateri je tisti pravi odtenek rdeče barve, pa čeprav nekdo niti ne vidi razlike med različnimi odtenki. Čudovit je ta svet barv. Tisti ki ste dizajnerji, saj veste :)

Barve zelo močno vplivajo na naše počutje, čustva kot tudi dejanja. Zato recimo v kuhinji naj ne bi bilo rdeče barve, saj le ta predstavlja ogenj. 

 

KAKO PA JE Z BARVAMI V PODJETNIŠTVU?

Z ustrezno izbiro barvnih kombinacij lahko dobro pripravimo nekoga, da stori nekaj, kar želimo. Paziti moramo tudi na odtenke, ki jih izberete. Slaba izbira barvne kombinacije ima lahko ravno obratni učinek sporočila in tako bistvo, ki ga želite sporočiti enostavno spregledajo.  Lahko bi trdili, da je pravilna izbira barvnih kombinacij ključnega pomena za uspeh. Nekomu se zdijo barve enostavno področje, pa vendar je sama psihologija barv področje, ki ni tako enostavno kot se morda na prvi pogled zdi.

 

Odličen prikaz svetovno znanih logotipov skozi psihološki pomen barv.

psihologija barv lux media

 Ljudje si mnenje ustvarijo v 90 sekundah, pa naj bo to mnenje na podlagi  interakcije z ljudmi ali nekim videnim izdelkom. Redko se lahko prvi vtis popravi, zato je priporočljivo si vzeti čas in premisliti kakšne barve uporabiti v vašem poslu in kaj želite z njimi sporočiti. Ker so naša čustva nestabilna in ker same barve igrajo veliko vlogo pri oblikovanju odnosa, je zelo pomembno,da razumete pomen barv v marketingu.

 

najljubse barve moski in zenske1

 

 

barve ki jih moski in zenske ne marajo

 

KAJ TO POMENI ZA VAŠE PODJETJE?

Kdo je vaše občinstvo? Moški ali ženske, kolikšna je njihova starost? Ali vaše že obstoječe barve privabljajo ali odvračajo vaše obiskovalce/kupce? Glede na sliko, katere barve uporabiti, če je vaša ciljna publika ženska skupina: modra, zelena, vijolična oz. na splošno nežne tone ki jim pravimo tudi pasteli. Pazite, da z napačno izbiro barv ne poustvarite cenenega vtisa. Luksuz niso rožnate barve kot primer, ampak zlata, siva, bela, črna. Gumbi, ki pozivajo k nekemu dejanju naj bodo v nasprotni barvni vrednosti oz. komplementarni konrast.

 

komplementarni kontrast

 

Če imate možnost da lahko barve testirate, to naredite. V spletnih trgovinah je to zelo dobrodošlo, katera je tista barvna kombincija, ki bo prinesla klik na  nakupovalno košarico? Razlike so lahko velike ali daste za nakup rdeči gumb ali zeleni.

Vedeti pa morate tudi, da so nekateri barvno slepi, saj imajo ti največ problemov pri zeleni in rdeči barvi. Dajte jasne vizualne namige, kaj želite od obiskovalca, uporabite visoke kontraste pri uporabi komplementarnih barv. Ali ste se kdaj vprašali zakaj je Facebook moder?

Mark Zuckerberg je namreč barvno slep in njegova najljubša barva je modra, saj jo najbolje vidi.

 

V mislih morate imeti predvsem kaj je všeč vašim obiskovalcem in ne kaj je všeč vam. Če boste poslušali samo sebe, boste naleteli na zaprta vrata. Vaše podjetje je namanjeno publiki, tako da jih povabite in lepo sprejmite z virtualno podobo.


Naročite se na naše E-novice.

Tedensko spremljajte najbolj sveže novice ter nasvete s področja spleta.

povabilo na kavo splet